onsdag 24 oktober 2012

Vecka 10

Hej vad det går. Pappa förstod som jag trodde först inte vad det var jag menade.. när polletten väl trillade ner så blev han alldeles skakig och så glad :) Mamma fattade inte heller, men även hon blev glad förstås - hon gjorde så som jag antar att de flesta mammor gör - började direkt planera vad som ska plockas fram, fråga om symptom osv medan pappa var mer stolt och bara glad :)

Vi har även berättat för våra underbaraste grannar, ett pensionärspar, och de blev också hemskt glada.

Nu återstår sambons jobb och ridklubben där jag sitter i styrelsen samt har en lektion i veckan. Det väntar vi med tills senare i vinter.

Foglossningen är ett faktum, jag kan inte längre skylla på att det är det gamla vanliga med ländryggen - den värken kryper inte fram runt höftkammen och strålar runt i hela bäckenet och blygdbenet :/ Ryggbältet funkar att ha på sig än så länge, men det blir ju till att skaffa ett gravidbälte så småningom.

I går unnade vi oss att äta på Kinarestaurang och fnissade åt mammakläder och allt "fint" som finns.. vi får hoppas på att jag klarar mig med stora tröjor och tunikor så länge som möjligt. Däremot undrar jag verkligen hur det ska gå med termobrallor i vinter :/

Kinamat var gott men jag mådde superilla hela kvällen sen. Mycket sällan jag spyr fortfarande dock.

Just ja - i går gjorde jag den sista patientintervjun i den neuropsykiatriska utredningen också, så nu är det bara att vänta nån månad innan domen kommer. Just nu känns det inte så viktigt. Konstigt nog.

3 kommentarer:

  1. Ska bli spännade att följa dig! Jag har själv EDS och är gravid i vecka 8! ÄR orolig för hur kroppen ska klara det :/

    SvaraRadera
  2. Härligt att allt går bra än så länge :) Jag tror jag börjat få foglossning jag med, men aldrig haft så vet inte riktigt säkert hehe. Trött, molande värk i svanken och ner runt höfterna typ. Och ja kan inte ligga på sidan längre för då värker det så i höfterna.

    Jag beställde lite mammatröjor och ett par byxor härom dagen. För det första - SVINDYRT!! För det andre - inte speciellt mkt snyggt tyvärr..

    SvaraRadera
  3. ja mammakläder verkar vara sinaktigt dyrt, det blir nog mest tradera för min del - utförsäkrad som jag är så får jag ju bara 3000 kr/månad nu. Inkonstminskning i hushållet på dryga 8000 känns i kassan måste jag säga.

    Klara - har du en blog eller liknande? Vore skönt att kunna jämföra...

    SvaraRadera