fredag 19 oktober 2012

Vecka 9 nu ju

Jag har glömt bort bloggen lite... oops.

Nåja, är ju inne i vecka 9 nu (8+3 i dag) och bara nååågra veckor kvar tills den första magiska gränsen med 12 fulla veckor. Inskrivning är bokad, och även om jag tycker jag fick det sent så g¨r det nog ganska fort dit ändå... första inskrivning med prover och sånt den 1 november (v.11) och så ett vad hon kallade gravid-samtal den 19 november (v.14). Jag hoppas på att de kan ta mig på allvar när jag nämner EDS, för det har de hittills inte gjort...

Så klart hoppas jag även på ett till UL men vi får väl se. Än så länge så känns det ändå fortfarande som om detta kommer att gå vägen, även om jag har mina stunder av tvivel och då jag bara går och väntar på blödningen... undrar hur länge det tar innan man slutar kolla pappret efter blod efter varje gång man har varit på toa?

Min käre far fyller år i dag och jag ville skoja till det lite med honom så jag la in en kanelbulle i ugnen, fotade den och skickade som MMS med texten "liten bildgåta så här på födelsedagen ;)"

Nu återstår det att se om han fattar... han har pratat sååå om att han längtar efter barnbarn så det känns ändå bra att berätta trots att det är "för tidigt". Sambons mamma är också underrättad och hon blev nog mest chockad haha... kanske beroende på att det ju som sagt är väldigt tidigt än och att sambons båda töser redan är vuxna ;)
Min mamma ska också få veta i dag, men först vill jag ha svar från farsan.

1 kommentar:

  1. Hehe kul sätt att berätta på :)
    Önskar jag hade haft sånt tålamod att kunna göra något så kul av det hela haha

    SvaraRadera