tisdag 2 oktober 2012

Japp

Som jag misstänkte - vi är gravida!

Många tankar har funnits där de senaste dagarna när jag upptäckte att mensen inte var en, utan snarare två veckor försenad.

Hur ska det gå den här gången? Får vi behålla barnet eller kommer det att göra de andra sällskap? Nu när jag har min diagnos och vi faktiskt längtar efter barnet - finns det hjälp att få?

Kommer de vara förstående och kunniga på MVC eller blir jag bortviftad som nojig nu igen?

Kommer jag att bli sämre under graviditeten och hur mycket? Kan jag ta hand om djuren? Hur ska det bli efteråt...?

Jag har startat den här bloggen för att inte behöva prata sönder min sambos öron med min oro och mina frågor, och för att jag inte vill berätta för någon innan jag vet att den lilla grodan i alla fall lever och har ett hjärta som slår.

Jag försöker att inte vara så aktiv på diverse forum heller, det är alltid tråkigt att inte få vara med till slutet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar