onsdag 3 oktober 2012

Ringt MVC... :(

Jahapp, i dag ringde jag MVC för att be om ett tidigt ultraljud. Jag vill se att det finns ett hjärta som slår och att allt är ok.

Enligt mina egna beräkningar är jag i dag i vecka 7 (6 fulla veckor + 1 dag).
Barnmorskan fick det till allt mellan 5 veckor till någorlunda 6 fulla veckor. Hon snurrade till det med min menscykel trots att jag flera gånger sa att jag är väldigt regelbunden på 26 dagar.

Hon föreslog först att jag skulle komma in på inskrivningssamtal i slutet av oktober, och verkade helt ha glömt bort varför jag ringde. Ang EDS så kände hon till det sa hon, och att det inte brukar vara några problem...

Jag har runt 10 missfall bakom mig (jag har slutat räkna), samt två gånger där fostret har dött men där resten har fortsatt växa... jag försökte gråtande förklara att jag är orolig att samma sak ska hända igen och att jag nu, när jag faktiskt vet vad det beror på, vill ha hjälp och lite noggrannare övervakning än vad en normalt frisk kvinna får.

Hon undrade när jag var född och hur gammal jag var. Vi kom fram till att jag är 33 och då undrade hon om jag hinner fylla 35 innan barnet föds... Det hoppas jag verkligen inte sa jag, eftersom jag blir 34 till våren.

Hur som helst så ska gyn ringa upp mig (i dag eller i morrn) så att jag får en tid för VUL. Det innebär förstås att jag måste komma ihåg att ha med mig telefonen överallt i två dygn. Det blir inte lätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar