fredag 7 december 2012

Uppdatering


Inget mer blod i alla fall, men fortsatt molvärk, ilningar och spänningar i magen.
Jag försöker tänka och tro på att det är som de säger - att det är livmodern som växer och att det drar i ligamenten. Det lugnar sig ju trots allt när jag vilar.

I går kändes det faktiskt till och med så bra att jag kravlade mig upp på en häst och hade tänkt mig ett litet träningspass - men det var sista gången till häst för lång tid framöver kände jag. ;)

Hästen gick som en kratta, brösten skumpade som bara den - en mycket obehaglig och ny upplevelse! Och rida lätt var ju bara att glömma det också med höfter, mage som kändes konstig osv. Nä, det var verkligen inte lyckat... alla andra som var i ridhuset måste ju ha undrat vad fan jag pysslade med... högst pinsamt måste jag säga. Skulle ha tagit en av de mer lättridna hästarna åtminstone, inte han som knappt går att rakställa och som gärna ställer sig och protesterar när han inte vill.. smart bruden ;)

Ilningarna ner i ljumskarna har börjat gå över i att ila ner över blygbenet också så jag misstänker att det i själva verket är foglossningen som har satt fart ordentligt nu. Ibland måste jag stanna upp och gå med myrsteg för att ta mig fram över huvud taget. Jag var ju så orolig över kotten att jag inte ens tänkte på var det ilade och gjorde ont... när jag sansade mig lite och verkligen analyserade hur när och var så klarnade bilden lite.

I natt kommer äntligen sambon hem och kan ta över allt tungt bärande så att jag kan vila mer om dagarna. Just nu längtar jag som bara den efter att få känna fosterrörelser så att jag kan andas ut några veckor till innan det är dags för RUL.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar